Kendini Bil


Bu hayattaki mutluluk ve başarının sırlarından bir tanesi bence kendini bilmek.


Hayat bana bunu öğretti:kendini bil. Başkalarını asla bilemezsin ama kendini bilebilirsin. Kendini bilirsen dünya daha çekilir bir hale gelir. Kendini bilirsen her acıyı,her hüznü zararsız tam tersine yararla atlatabilirsin. Kendini bilirsen başka insanlara muhtaç olmadan kendi ayaklarının üzerinde bir hayat yaşayabilirsin.Kendini bilirsen gülebilir,genç kalabilirsin. Kendini bilirsen şükredebilirsin. Kendini bilmemek nasıl bilmiyorum çünkü ben her zaman kendimi bildim. 5 yaşındayken de 15 yaşındayken de 25 yaşındayken de ... O yüzden gençlerin de,orta yaşlara gelip de halen kendini bilmeyenlerin de hali bana normal gelmiyor. Ha bir de kendini bilip de bir zaman kendinin dışına çıkmak da var. Bu gayet normal,ben hep bildim ama bir süre bildiklerimin dışına ama çıktığımı bilerek girdim. Sadece bir süreliğine normal,her zaman için değil.

Ben kendimi bilirim,neyim,kimim,karakterim ne,ne değilim,nelerde iyiyim,nelerde iyi değilim,ne yaparsam insanlara zarar veririm bilirim bunları yapmam,tutmayacağım sözü vermem,nasıl daha iyi olurumdur tek derdim,prensiplerimi bilirim,vazgeçeceklerimi bilirim,asla vazgeçmeyeceklerimi bilirim, nelerden hoşlanırım,  nelerden hoşlanmam,eksilerimi de çok iyi bilirim,artılarımı da bilirim,neyi isteyip neyi istemediğimi de bilirim,fikirlerim kolay kolay değişmez,değiştiğinde de tekrar eskisi gibi olmaz. 
Her yer kendini bilmeyen insanla dolu. Dış süsleniyor,kıyafetler son moda içe bak boş. Genç olmak demek bir mazeret değil,bir kişiliği yok,ne olduğunu da bilmiyor,nereye çekersen oraya gidiyor,özenti,o ne der bu ne der kaygısı,elinde okumadığı sırf çevresindekiler bak kitap okuyor desin diye taşıdığı kitapla,starbuckslarda erkek avında gözler fıldır fıldır,aklı fesatlıkta,kıskançlıkta,gönlü tüm erkeklerde nişanlı da evli de olması farketmez,kız arkadaşından çok erkek arkadaşı var,diyestisyenlerden,kuaförlerden çıkmaz,elinde sigara püfür püfür ... Erkek spor salonunda kas yapar,arkadaşlarıyla kızlar hakkında terbiyesiz terbiyesiz konuşur,ne bir kişiliği var,ne bir ideojisi,ne bir fikri,ne bir inancı,ne bir... Kimsin sen desen yüzüne salak salak bakar ben harikayım der.Sen hiç bir şeysin. Kendini iyi sanan yapmacık sahte bir insansın.  Kıyafet,araba ve erkek,kız sohbetinden başka bir muhabbet bilmeyen zavallılar. Acımasızca söyleyebilirim genç olman bahane değil sen tek kelimeyle iğrençsin sen güzel bir yüzden başka bir şey değilsin. Önce kendinizi bilin,önce bir kişilik edinin,meydanlarda hainlik yapacağınıza bir zahmet bir şeyler öğrenmeye çalışın. Biraz karakterli olun.
Orta yaşlı insan ne istediğini bilmiyor,kendini bilmiyor. Bir konuda adım atıyor içinde başkası da var ve bir gün ben bunu istemiyorum diyor ha salak sen onca yılı boşa mı yaşadın ne istediğini günler önce neden bilmiyordun.Kendini bil önce. Karaktersiz.Kendini bilmiyorsan kimseyle muhatap olma.
İşte bu düşünceye sahibim,kimseyi kınamam doğru değil ama maalesef kınıyorum çünkü bu tarz insanlardan nefret ediyorum. İşte bu konu da kendimle ilgili bildiklerimden. 
Kötü de olabilir bir insan,kötü alışkanlıkları da olabilir,onu kınamıyorum kendini biliyorsa,kültürlüyse,boşa yaşamamışsa,birilerine faydalıysa,iyi niyetliyse,kimseye zararı yoksa,kendini melekmiş gibi göstermeye çalışmıyorsa,sahte değilse..bu tür insanlardan nefret etmiyorum ama yukarıda bahsettiğim insanlardan resmen iğreniyorum. Rabbim kınadıklarımla muhatap etmesin,beni ve yakınlarımı onlara benzetmesin inşallah.
Bu yüzden bu günden sonra kınadığım tarzda insanlarla arkadaşlık etmemeye karar verdim. Madem iğreniyorum,kendime engel olamıyorum kınama günahına giriyorum kendimi bilip onlarla arkadaşlık etmeyeceğim.Yalnızlıksa yalnızlık. Hayırsız kalabalıklardan sa hayırlı yalnızlığım olsun. İşte bu benim kendimi bilmem.Sevmiyorummmm.. Boş ve amaçsız ve yalan insanları sev-mi-yo-rum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder