2015 İş Geliştirme Check List' i

  2015 in Şubat ayındayız ama işini geliştirmek için neler yapabilirsin burada bulabilirsin.
1- İlk olarak, 2015 amaçlarını, finansal hedeflerini ve bütçelerini finalize et, onları netleştir. Bunun için mümkünse Ocak ayını bekleme. Ocak ayı bunları hafiften uygulamaya koyacağın aydır, tercihen yeni hedefleri belirleyeceğin ay değil. Mevcut kaynaklarını ve hareket alanını iyice belirle ki 2013 stratejik planlaman da bunun paralelinde olabilsin, uçup kaçmasın.

2- 2013’ün ilk çeyreği (Q1) için ana önceliklerini belirle. Çoğu insan birden fazla şeye aynı anda odaklanmaya çalışabilir. Hep derim her işte orta karar olacağına her şeyden biraz bilip bir işte en iyisi olmak gerekli diye. Eğer senin birden fazla önceliğin varsa bunları kendi içlerinde bir önem sırasına koy. Bir hedef için haftada belli bir saat veya belli bir gün ayıramıyorsan buna yeterince önem vermiyorsundur belki. Önem vermediğin bir şeyi önceliğe koyup gerçekleştirememek de seni kağıt üstünde başarısızmış gibi gösterebilir.

3- Hedefindeki insanları daha iyi tanımak için bir plan hazırla içinde sosyal medya da olsun. Dünya değişiyor. İhtiyaçlar da değişiyor. O yüzden güncel olman, müşterinin en güncel ihtiyaçlarını, 2015 hedeflerini, 2014’de neden rakibini değil de seni seçtiğini bilmen önemli. Onların sosyal medya hesaplarını takip et, kimi zaman oraya isteklerini en yalın haliyle yazabilirler. Bunlar güzel ipucu olur. Kısacası sohbet et, arkadaş gibi ol. Sosyal medya bunlar için güzel bir araçtır.
4- Kurum kültürünü, ortak değerlerini paylaşmayan çalışanların mı var? Şirketi  yavaşlatan insanlar mı var? Bunları belirle ve bir aksiyon planı hazırla. Bu kişiler her organizasyonda olabilir. Kişi iyi bir çalışan olabilir ama kurumun benimsedikleriyle, kendi göreviyle uyuşmuyor olabilir. Bu işler biraz futbol gibidir. Orta sahada çok iyi bir futbolcu daha iyi bir takıma gitse bile mevkiisi dışında örn. forvette sağ kanatta oynatılırsa ne kadar başarılı olabilir bunu düşün.
5- ROI (Yatırımın geri dönüşü) oranlarını hesapla. 2013’te örn. kampanya yapacak mısın, ürünün ya da ürünlerin içinde yaşlanan ürün var mı? Pazarda tutundurma faaliyetleri gerekecek mi? Sponsorluk düşünüyor musun, bazı event’lerde standlarınla boy gösterecek misin? gibi gibi noktaları düşünerek yatırım alanlarını netleştirip hangilerinden ne kadar geri dönüşü alabileceğini hesaplamaya çalışmak önemli. Bir kaç farklı senaryosu olan hikayeler hazırlamalı ve her senaryoya da hazırlıklı olmalısın.
6- Paydaşlarına, müşterilerine, çalışanlarına teşekkür notu yolla. Ama bence bu sıkıcı bir matbaada hazırlanmış üzerine adının basılmış olduğu copy paste ürünler olmamalı. Hazırlanacak sayı dahilinde mümkünse teşekkür notlarının her biri elle yazılmış, emek verilmiş olmalı. Zaman harcatabilir ama emin ol daha samimidir. Fakat dediğim gibi sayı önemlidir. 1000 tane hazırlaman gerekiyorsa iş samimiyetten çıkar işkenceye döner. Ayrıca çalışanlarınla sosyal medya hesaplarınla da etkileşime geç, özel günlerini bir onlara bir tweet de atabilirsin. Yani online konuşmalara da -dengeli olarak-  katıl.

7- 3-5 yıllık amaçlarını belirlemeye çalış. 3-5 yıla kim ölee kim kala dediğini duyar gibiyim. Ben de otur saatlerce bunun için yaz, çiz kafa patlat demiyorum ama en azından 3-5 sene sonrasına dair bir bakış açın, vizyonun olsun. Müşteriler bundan çok etkilenirler. Bunun için de başta kendi sektörün olmak üzere birçok sektörde trend’leri takip et. İşine entegre etmeye çalış, bunu uygun ve başarılı bir şekilde yaparsan sektöründe liderlik bile kazandırabilir -değilsen şayet.

Bunun için güzel bir site: http://www.trendwatching.com/
Prezi‘de işinle ilgili bulacağın sunumları da incele, bunlar da sana farklı bakış açıları kazandıracaktır. Örn. sağlık sektöründe çalıştığını farzedelim. Buradan güzel sunumlara erişebilirsin. 
8- Acil durum planlarını kontrol et. 2015’te şirkette bir değişiklik meydana gelecekse bu değişikliğin sebep olabileceği sorunlara karşı şimdiden bir aksiyon planı oluştur. Aşağıdaki duruma düşme :)
9- Ve tabii özellikle yılın son günleri biraz dinlen, rahatla güzel bir yılbaşı geçir. Hatta bütçe dahilinde mümkünse şirketinde bir yılbaşı partisi organize et, çalışanlarını, müşterilerini de davet et ve şunu sakın unutma: İş hayatında ilişkiler sıkıcı toplantılarda değil; sosyal ortamlarda, partilerde, yemeklerde gelişir. O yüzden senin ve çalışanlarının müşterilerinle ilişki geliştirmesi açısından bu tür etkinlikler birer altındır.
Kaynak: inc.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder