Zihninizi fetheden bir marka davranış oluşturur. Kalbinizi fetheden bir markaysa bağlılık oluşturur.
Zig Ziglar da diyor ki: “People don’t buy things for logical reasons,” Zig Ziglar once famously said. “They buy for emotional reasons.”
Yani insanlar mantıksal sebeplerden bir şeyler satın almaz. Duygusal sebeplerden ötürü satın alır. %100 her zaman işlemese de genellikle böyledir. Şimdi mashable.com‘da da yayınlanan bu infografiği yorumlayalım:
1. Müşteri hizmetlerini çok iyi inşaa et
Müşteri hizmetleri çok önemli. %73’lük bir kitle bu hizmetin iyi olması durumunda markaya bağlanıyor. Satın almaların %70’i bir sorun halledilirken müşterinin nasıl hissettiğiyle doğru orantılı. %55’i daha iyi bir müşteri deneyimi için daha fazlasını ödemeye razı. %89’u ise kötü bir müşteri hizmetleri deneyiminden sonra alışverişi bırakmayı tercih ediyor. Hakikaten müşteri hizmetleri tatmin edici olmayan bir markadan alışveriş yapmak kulağa çok zor geliyor.
2. Tasarıma önem ver, tüm görsel varlıkların modern görünsün
Satın alma kararlarının %90’ı görsel faktörlerden etkileniyor. Renk, markanın tanınırlığını %80 artırıyor. Yani belirli bir renk ile özdeşleşmeyi başarabilen markalar hafızalarda kolayca yer kazanabiliyor.
3. Kaliteli içerik üret. Content Marketing’e önem ver
İlgi çekici content markaların sosyal medyada takip edilmesi için ilk 3 neden. B2B yani hedef kitlesi şirket olan markalar blog iletişimi yaparak, bu iletişimi yapmayan markalara göre %67 ile pazarda daha söz sahibi olabiliyor. Twitter kullanıcılarının %67’si, takip ettikleri markalardan alışveriş yapmaya daha yakın. Burası çok önemli: Müşterilerin %70’si marka ile ilgili haberleri, yenilikleri vs. reklam ile değil yazılar (content) ile almayı talep ediyor.
4. Duyguları gıdıkla, harekete geçir
Tekrar yazıyorum: Zihninizi fetheden bir marka davranış oluşturur. Kalbinizi fetheden bir markaysa bağlılık oluşturur. Satın alma deneyimlerinin %75’i duygulara hitap etmekten geçiyor.
5. Söz ver ve o sözü tut
Muhtar Kent‘in bir sözü vardır. “Marka olmak tüketiciye bir söz vermektir, iyi marka olmak ise tüketiciye verilen sözü tutmaktır”
Müşteri sadakati, tek bir satıştan tam 10 kez daha değerlidir. Sadakat yaratabilmek, bu bağı kurabilmek önemlidir.
6. Feedback’leri teşvik et ve dinle
Bill Gates diyor ki: En mutsuz müşterileriniz ”learning” için en iyi kaynaktır. Yani en mutsuz müşterilerinizden hem markanız hem o konu üzerinden bilgi alabileceğiniz en iyi kaynaktır.
Kaynak: Eren Caner
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder