Yapılan bir araştırmaya göre, yönetici kademesi dışında çalışan her 4 kişiden sadece 1’i tamamen motive ve verimli çalışıyor. Bir çalışanın motivasyonunu etkileyen en önemli unsurun üst yöneticisi ile olan ilişkisi olduğunu düşünürsek, motivasyon seviyesini arttırmak da yönetimin bir görevidir. Çalışanları motive etmek için 5 kolay yol şunlardır:
3.Çalışanlarınızın iş-sosyal hayat dengesiyle samimi olarak ilgilenin. Bir noktaya kadar
yöneticiler zaman konusunda esnek davranabilirlerse - aile, sağlık ve benzeri
konulara zaman ayırma ile ilgili - bu, çalışanınız tarafından gerçekten
memnuniyetle karşılanacaktır. Küçük jestler büyük farklar yaratır.
4.Dinleyin. Bu kolaydır: Sadece dikkatlice dinleyin. Çalışanlarımın iş geliştirme ile
ilgili fikirlerini, problemlerini, endişelerini, sıkıntılarını, tartışmalarını,
üzüntülerini, çocukları ile ilgili konuları gibi her anlattıklarını
dinlemişimdir. Tabii ki sapla samanı ayırmanız lazım ve herşeyi dinlemek sizi
de bir noktada yorabilir; fakat mantık çerçevesinde dikkatlice dinlemek
işinizin bir parçasıdır.
Şimdi de, çalışanlarınızı bıktırmanın yollarına gelelim…
1.Yönetici pozisyonunuzdan gelen gücünüzü, çalışanlarınıza birey olarak
saygı duymadığınızı gösteren bir şekilde kullanmanız. Bu, yukarıdaki 5.
maddenin tam tersidir. Çalışanlarınızla toplantılara sürekli geç kalmak.
Onların mesajlarına geri dönmemek. Onların, işlerin nasıl geliştirilebileceği
ile ilgili verdikleri önerileri gözardı etmek. Bu şeyler, kafasında daha ağır
sorunlar bulunan yöneticilere önemsiz gelebilir… fakat aslında insanlar
bunlardan alınırlar. Daha önce bahsettiğimiz gibi, küçük şeyler, insanların
işle ilgili ne hissettiği konusunda büyük farklar yaratabilirler.
2.Çoğunluğunu bir çalışanınızın yaptığı bir projeyi kendiniz yapmış gibi
göstermeniz. Bunun, insanları delirteceği kesindir. İyi yöneticiler, itibarı hak edene
verecek kadar güvenli insanlardır.
3.Tepenizin atması. Birinci madde ile yakından ilişkili bir konudur.
İnsanlar doğaları gereği kendilerine aşırı sinirlenilmesini ve bağrılmasını
sevmezler. Sakinliğinizi kaybederseniz çalışanlarınızın size olan
bağlılıklarını da kaybedersiniz.
4.Kurumsal ya da kişisel bir saldırı altında olan çalışanlarınızı
korumamak. Bu saldırıların sağlam bir altyapısı ve nedeni olmadığını varsayarsak,
çalışanlarınız, haksızlığa uğradıklarını hissettikleri durumlarda sizin onlara
sahip çıkmanızı beklerler. Eğer bunu yapmazsanız, bunu hatırlayacaklardır.
Kaynak: Forbes
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder