İş Hayatında Bireysel Kalite


İşe başlarken çoğunlukla kaliteli olduğunu düşündüğüm yerlerde işe başlarım ve benim doğrularımdan çok farklı olduğunu fark ettiğimde de işten ayrılırım.
Çalıştığım işletme benim kalite anlayışıma uygun olsun veya olmasın mutlaka oraya  iyi bir şeyler katarım ben gittikten sonra yaptıklarımın güzel meyvesini mutlaka her işletme yer.
Kimisi bunu sonradan bana itiraf eder kimisi ise beni hiç arayıp sormaz. Ama ben çalıştığım her işletmenin benden öncesini, ben oradayken durumunu ve benden sonrasını bildiğim için vicdanen bilirim ki bireysel kalitemi oraya katmışımdır. Her şeyin gelip geçici olduğu bu dünyada değeri bilinsin veya bilinmesin iyi bir şeyler yaptığım için mutluyum.

Çalıştığınız yer kaliteli olsun veya olmasın, bireysel kalitenizi oluşturmak size düşüyor. Kişi hedeflerini belirlemeli ve hedeflerine ulaşmak için sistemli bir şekilde çalışmalıdır.

Bireysel kalite yönetimi için gerekli olan şeyler:

1.Çalışkanlık: İnsanın işinde ve mesleğinde çalışkan, araştırmacı, azim ve gayretli olması esastır. Diğer elemanlar sohbet, sigara vb ile mesai saatini geçirirken kendi tercihin olarak işlere gömülmek.

2.Dürüstlük ve Güvenirlik: Kaliteli insan dürüst ve güvenilir bir insandır. Elime bir çok fırsat geçmesine rağmen ve benden öncekiler ve sonrakiler yaptığı halde çalıştığım hiçbir yerde haram lokma yemedim diyebilmek.

3.Söz vermek ve yerine getirmek; Verilen sözün mutlaka yerine getirilmesi gerekiyor. Ne işverenini ne de müşterileri zor durumda bırakmamanın kalitesine sahip olduğunu bilmenin değerine paha biçilemez.

4.Yenilik ve Yaratıcılık; Sektöründeki yenilikleri yurt dışı ve yurt içinden takip etmeli ve rakiplerini de incelemelidir. Çalıştığım yerlerde çoğu yerde uygulanmayan yenilikleri uygulamışımdır ve işletmeye yararı çok olmuştur.

5.Kararlılık; İnsan hedeflerini iyi tespit ettiği ve bu hedeflere ulaşmak için kararlı olduğu ölçüde başarılı olur. Belirlediğin hedeflere kararlı olduğun sürece mutlaka ulaşıyorsun.

6.Hoşgörü; İnsanların iyi niyetle yapabilecekleri hata ve yanlışlar olabilir. Bu durumlarda hoşgörülü olmak gereklidir. İnsanlar çoğunlukla değerini bilmese de iyilik yap denize at demişler.

7.Sorumluluk; Yaptığı işin her ayrıntısıyla ilgilenmeli, son aşamasına kadar takip etmelidir. Ben odayı sattım gerisi beni ilgilendirmez mantığına hiçbir zaman sahip olmadım. Misafir ve acenta memnuniyetini takip etmek bana ekstra iş yükü olsa da mutlaka bunu yaparım.

9. Temizlik: İnsanın kendi ve çevresinin temizliğine önem vermesi gerekir. Temizlik kesinlikle başarıya giden yolda önemli bir adım.

10.Planlılık ve Sistemlik; İnsanın planlı ve sistemli olması, bireysel kalite açısından son derece önemlidir. Her çalıştığım yerde mutlaka bir ajanda tutarım.

11.Dinamiklik; İnsanın hızlı iş yapabilme yeteneğine sahip olması gereklidir. 158 odalı bir otelin tüm satış ve rezervasyon işlemlerini artı muhasebe işlerini normalde 3 kişi yaparken tek başıma yapacak kadar hızlı çalışabilirim.

12.Sabırlılık; Sabır, başarının temel taşlarından biridir ve bireysel kalite açısından son derece önemlidir. Bir yandan işini yaparken bir yandan da patronlar, elemanlar, müşterilerle uğraşmak sabır işi.

Bireysel kalitenin her geçen gün arttığı bir Türkiye olması dileğim ile...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder