Hayat Bir Film Sahnesi Her Şey Gelip Geçici

Dengede Olmak
Dengede olmak dengeli olmak çok güçlü bir farkındalık gerektirir.

Eski Hint hikayelerinin birinde bu konu ile ilgili güzel bir hikaye anlatılır. Hikaye Osho adlı filozofun söyleşilerinde yer alır. Bir gün kralın biri bir can sıkıntısı hisseder ve tüm bilgeleri yanına çağırarak der ki:” ben, beni dengede tutacak bir şey istiyorum. Üzgün olduğumda beni sevindirecek, sevindiğimde ise dengeleyecek bir şey arıyorum. Bana bunun sırrını çözün ve bir yüzük olarak parmağıma takmam için çözümü yüzüğe yazın!” diye emreder.
Bilgeler bir araya gelirler ve sonunda ona bir yüzük sunarlar. Yüzükte şu yazılır: “Bu da geçer!” Çok basitçe yaşadığı her ne olursa olsun geçecektir. Hepimiz için de aynı şey geçerlidir. Hayat geçecektir. Acı da geçeceği gibi zevk de geçecektir. Mutluluk da kalıcı olmadığı gibi mutsuzluk da geçicidir. Fakirlik ve zenginlik de öyledir. Burada şu farkındalığı yakalamamız lazımdır: “Bu da geçer!”
İşte bu farkındalıkla hareket ettiğimizde her şey geçmek zorundadır. Her bir olay hayatımızda tıpkı film sahnesi gibi görünür ve kaybolur. Sabırlı olmak ve bu da geçer farkındalığı ile dengede durmak olaylardan en az zararla kurtulmamızı sağlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder